TAFADDHAL

JIHAD FI SABILILLAH

JIHAD FI SABILILLAH

Sabtu, 6 Disember 2008

Hanya Tempat Lawatan






Baru-baru ini saya berkesempatan ke tempat yang di banggakan oleh kerajaan kini. Taman tamadun ape ntah, yang tempat tu ada Masjid kristal (Macam tak ada nama lain jer. Bagilah nama Islam) Dulu saya berkesempatan mendengar cerita dari anak saudara yang mengikuti lawatan sekolahnya. Taklah saya teruja apa pun, tapi nak tahu apa yang dibanggakan satu ketika yang lalu.


Namun pada hemat saya, apalah yang nak dibanggakan dengan bentuk yang tiada islamiknya. Sekadar memiliki kubah petanda nama itu adalah masjid. Saya bukan nak hentam atau apa pun. Yang sangat saya sedih ialah masjid tu tak ada orang. Memang ramai orang tapi datang buat lawatan semata-mata.



Saya melihat dari jauh, sangatlah kesal. Ramaikan dah ke tempat ni, maklumlah pusat lawatan jadinya.. tentu boleh menilai sendiri...



Ingin saya memetik kata di sebuah akhbar perjuangan...


Dalam keadaan agak kabur tetapi boleh dilihat, kelihatan seperti satu wajah. Ada mata, hidung, mulut pada kubah. Menara tajam kubah itu menjadi seolah-olah tanduknya. Pada satu kubah lagi di sebelah kanan kelihatan imej wajah anjing. Telinga panjangnya, mata, hidungnya juga kelihatan.


Barangkali dengan penerangan seperti ini tanpa imej sebenar amat sulit untuk digambarkan. Saya tidak mempunyai imej tersebut, tetapi dengarnya ia baru tersebar dalam telefon bimbit dan kalau tidak salah, ada juga VCD mengenainya.


Oleh kerana keanehannya, imej itu diberikan oleh pelancong tersebut kepada salah seorang pekerja hotel, dan kemudiannya ia mula tersebar. Jadi, kalau ada mana-mana pihak yang menyimpan imej itu, tolonglah siarkannya.


Kerajaan Terengganu 'Darul Kristal' mungkin menolak imej tersebut dengan mengatakan ia taktik pembangkang untuk memelihara kesucian Masjid Kristal. Tetapi, harus diingat bahawa imej itu bukannya ahli PAS yang ambil, sebaliknya pelancong asing.


Apapun, kalau imej itu benar dan bukan 'super impose', ia menunjukkan bahawa, ada sesuatu yang tak kena dengan Masjid Kristal.


Dan, kalau tanpa imej itu pun, ia memang tidak kena kerana ratusan juta ringgit wang rakyat telah pun dibazirkan. Ingatlah bahawa si pembazir itu adalah saudara syaitan. Maka, wajah syaitanlah yang ada pada imej kubah 'Masjid Dhirar' (Masjid Kristal) itu!


sumber dipetik dari

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=12461&Itemid=56



Ada kebenarannya seperti yang dilihat...

Tiada ulasan: