TAFADDHAL

JIHAD FI SABILILLAH

JIHAD FI SABILILLAH

Jumaat, 3 April 2009

Puisi Biasa Untuk PM Malaysia


Rasmi dah PM Malaysia itu Najib.

Apa kita rasa ya?
Apa yang beliau rasa ya?

Mendabik dadakah dia?
atau takutkah dia dengan ancaman Allah
terhadap pemimpin yang tidak adil?

Aku tak fikir apa-apa
selain rasa dia tidaklah layak
dan aku juga sedar
tiada siapa yang dapat layak lagi
kecuali dialah

Tika berundurnya Pak Lah
apa yang dia rasa?
sedangkan rakyat jelata tidak selesa
bolehkah dia memimpin Malaysia?
sedangkan telah banyak ceritanya
yang tidak sedap diterima
apakah dia layak?

Bukan aku kata ikut suka aku
tetapi mampukah dia
hapuskan ISA?
sanggupkah dia!
bahagiakan rakyat dengan seadilnya?
berlapar kerana kemiskinan jelata?
memberikan disaat rakyat tidak perlu meminta?

Walau aku hanya rakyat biasa
kan terus kusampaikan hak yang sepatutnya
agar dia tidak terus menindas
agar tidak terus dia terkadas
dengan perbuatan dirinya sendiri

Adililah dirimu sendiri sebelum diadili oleh Maha Pencipta.. Wahai PM baru Malaysia...

aku nasihati untuk diriku jua
juga untuk semua
hayatilah

Tiada ulasan: