TAFADDHAL

JIHAD FI SABILILLAH

JIHAD FI SABILILLAH

Ahad, 3 Februari 2008

Buat kedua dua PIHAK

“dan jika dua puak dari orang-orang Yang beriman berperang, maka damaikanlah di antara keduanya; jika salah satunya berlaku zalim terhadap Yang lain, maka lawanlah puak Yang zalim itu sehingga ia kembali mematuhi perintah Allah; jika ia kembali patuh maka damaikanlah di antara keduanya Dengan adil (menurut hukum Allah), serta berlaku adillah kamu (dalam Segala perkara); Sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang Yang berlaku adil.”

“sesungguhnya orang-orang Yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu; dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat.”

AL HUJURAT, AYAT 9 & 10

Lihatlah situasi politik Tanah Air kini. Dah makin menjadi-jadi. Apa yang diharapkan Pihak yang membawa kebenaran Agama, fahamilah tentang akan hal ini. Dan pihak yang hanya menyatakan membawa agama, sedarlah agama bukan untuk dipermainkan. Akan tetapi tidaklah wajar bagi sebuah negara Islam, yang pemimpinnya hentamannya terhadap Yang Memperjuangkan Agama dan kebenaran, semakin keterlaluan.
Ingatlah kembali Janji ALLAH yang sangat banyak dalam Al Quran. Lihat juga tentang Suruhan dan LaranganNYA. Jangan anggap Kitab ALLAH itu sebagai coretan biasa. Tetapi hargailah dengan membaca dan memahami isinya.

Untuk mencapai negara Islam yang sebenar, pihak pemimpin teratas wajar melaksanakan hukum-hukum ALLAh. bukan mengetepikan. Bukan pula memberi alasan bahawa negara ini berbilang bangsa dan agama. Mampukah jawapan sedemikian diberikan di hadapan ALLAH kelak? Jangan kerana ada bangsa lain, ada agama lain, kita terhalang melaksanakan hukum Islam. Mengapa corak hukuman British boleh pula dilaksanakan. Sedangkan negara ni bukan negara British lagi?!

Ana harap, dan ana rasa bukan ana sahaja yang mengharap, laksanakanlah hukum Agama yang sebenar. Bukan sebahagian atau suku dari itu. Laksanakan keseluruhannya, kita pasti dapat lihat satu perubahan besar terhadap kegemilangan negara. Dan jangan haraplah kalau nak diishtiharkan sebagai sebuah Negara Islam, tetapi Dasar keseluruhan Islam tak dilaksanakan. Bukan hanya mengejar pembangunan, ekonomi mahupun kebanggaan. Tetapi laksanakanlah perkara utama iaitu Dasar Islam yang sebenarnya.

Jangan apabila pertumpahan darah berlaku, baru saat itu akan terngadah semuanya akan menunding jari, dan menuduh antara satu sama lain. Waktu itu pihak mana yang harus kita berpihak Jangan begitu wahai saudara seAGAMA se AQIDAH ku..

Kita lakukan perubahan sebelum perkara yang tak diingini terjadi. Mak sebelum itu, kembalikan negara ini kepada Dasar Islam yang sebenarnya. Agama bukan tika di Masjid atau di Ceramah Agama sahaja. Tetapi, bawalah Agama kita ini ke mana-mana. Jangan sekali tinggalkan, insya`allah kitalah yang ALLAH redha.

“Wahai orang-orang Yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi Segala kesukaran Dalam mengerjakan perkara-perkara Yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan).”

ALI IMRAN AYAT 200

Sabarlah mendepani musuh-musuh ALLAH sebgaimana yang ALLAH jaminkan buat hambaNYA yang Beriman melalui ayat ini. Jangan berpaling sedikit pun dari Dasar yang ALLAH nyatakan. Moga kita mampu memperjuangkan Agama kita hingga akhir hayat kita. Insya`allah.

Kepada Yang Berjuang, teruskan perjuangan kita menegakkan Agama tercinta.
jangan takut jangan gentar, bersamalah perjuangankan Agama ALLAH ini.
kepada yang masih leka, sentaklah!
agar kau sedar bahawa hidup ini tidak lama
dan tidak juga seketika masanya
amat panjang dan memakan usia
bersamalah seiringan menuju RedhaNYA
ingatlah kita akan dipertanggungjawabkan
atas segala perbuatan
sedarlah setiap ketika
agar kita tidak hanyut dengan buaian dunia
yang hanya menipu semata.


Salam jihad fi sabilillah...
SMNS 2008
25 MUHARRAM 1429H

1 ulasan:

Saif Qistina berkata...

hmm...

gud..

pernah turun ke lapangan

lapangan yang mana kadangkala terpaksa mencabar pemerintah

maka kita akan tahu dan faham

terkadang kenapa kita melakukan sesuatu yang di luar adat

sajer jer nak menebak...=)