TAFADDHAL

JIHAD FI SABILILLAH

JIHAD FI SABILILLAH

Rabu, 6 Februari 2008

keSETIAan dalam PERJUANGAN

( orang-orang Yahudi dan orang-orang munafik ) Dengan keadaan bersatu padu sekalipun, tidak berani memerangi kamu melainkan di kampung-kampung Yang berbenteng kukuh, atau dari sebalik tembok. (Sebabnya): permusuhan di antara mereka sesama sendiri amatlah keras; Engkau menyangka mereka bersatu padu, sedang hati mereka berpecah belah (disebabkan berlainan kepercayaan mereka). Yang demikian itu, kerana mereka adalah kaum Yang tidak memahami (perkara Yang sebenarnya Yang memberi kebaikan kepada mereka).

AL HASYR, AYAT 14

Apa yang ingin ana sampaikan buat semua pejuang-pejuang Agama ALLAH, yakinlah ALLAH senantiasa bersama kita. Niatkan sesuatu keranaNYA. Jangan berpaling sedikit pun dari melaksanakan segala tuntutan juga suruhanNYA. Selain itu, ISTIQOMAH (setialah) dalam Saf Kebenaran.

Walau apa pun yang akan dan bakal terjadi, hadapilah dengan sabar dan tenang. Jangan kerana ujuan yang mendatang, kita lupa kesetiaan kita terhadap Perjuangan yang ditanamkan pada diri juga yang senantiasa dilaungkan.

Pilihan raya dekatnya dirasa. Segalanya, doakanlah keamanan, andai sebaliknya terjadi jangan diikutkan hati, dan merasa bangga dengan apa yang ditakluki atau dimiliki. Laksanakan segala dengan usaha yang gigih dan iltizam, insya`allah kejayaan milik kita. Asal sahaja kita tidak melanggar batasan kehendak Agama.

Selain itu, ana ingin nasihati diri ana juga sahabat-sahabat perjuangan, peganglah Ayat ALLAH yang di atas ini. Kerana berhati-hati itu perlu, kerana pelbagai boleh berlaku di saat genting seperti ini. Peringatan ALLAH ini jadikanlah perisai buat diri juga saf. Jangan ada lompangnya.

Tamsilankan pada reliti kini, segala kemungkinan boleh terjadi. Namun wajarnya senantiasalah doakan kebaikan untuk Bumi Malaysia ini dan seluruh dunia yang ada Ummat Islam sebagai penghuninya.

Salam ta`zim, salam istiqomah, salam perjuangan dari ana.






“JANGAN TAKUT JANGAN GENTAR, HADAPILAH DENGAN SABAR”

SMNS 2008
28 MUHARRAM 1429H

Tiada ulasan: