TAFADDHAL

JIHAD FI SABILILLAH

JIHAD FI SABILILLAH

Jumaat, 15 Februari 2008

Apabila Forum Perdana Ehwal Islam diPOLITIKKAN...

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

salam perjuangan buat pejuang-pejuang Agama ALLAH sekalian. kali ini ana nak bawakan satu kisah yang pada awalnya adalah benar, namun lama kelamaan kepalsuan yang ditampakkan mereka. sedar atu tidak kalian fikirkanlah kebenarannya. pada yang menonton malam itu, mungkin mengerti apa yangn ana maksudkan. insya`allah. selamat membaca dan mengertikan maknanya...

Sesiapa yang menonton Forum Perdana Ehwal Islam semalam (Khamis 14 Februari 2008) mereka tentu menyedari tentang apa yang ana perkatakan ini. Tak usahlah ana sebutkan nama ahli panelnya, sekadar nak mendedahkan apa yang mereka bicarakan. Tanggungjawabkanlah kalian atas apa yang diperkatakan itu!

Topik yang dibualkan pada awalnya ok, lama kelamaan menjadi teruk! Tajuknya KOTA APA YANG DIKATA. Dan pada hemat ana, ahli panel tu yang 3 orang jumlahnya itu hanya nak mengampu. Ya. Ana berani katakan begitu sebab ada Ketua Menteri Melaka menjadi audiennya. Bicaralah dia pasal Sungai Melaka, pasal Pembangunan Negeri Melaka, dan tambahnya lagi itulah kata yang telah Ketua Menteri Melaka kotakan. Apa tak mengampu namanya?

Yang melucukan ana mahupun keluarga tika menonton rancangan FPEI itu, pengerusinya bersikap tidak adil apabila pemanggil membuat kenyataan berdasarkan Hadis sahih. Lagi melawakkan, setiap ahli panel forum itu tidak menjawab kenyataan yang sahih yang diketengahkan pemanggil. Apa dah kena batang hidung sendiri, takut nak mengakui? Saksikanlah di Akhirat kelak wahai ahli panel sekalian ( ahli panel malam itu )

Adalah seorang ahli panel ni pulak menghina perancangan Pihak Parti PAS, katanya tentang Negara Kebajikan. Apa kurang diajarkah dia? Ermm..begitulah rasanya. Dia perkatakan Pihak PAS (dalam Forum tu dia kata pembangkang) nak buat Negara Kebajikan, nak suruh rakyat menadah sahaja. Wahai kamu yang mengata begitu, tidakkah kamu mengertikan maksud kebajikan? Negara kebajikan telah dilaksanakan dari zaman Rasulullah lagi dan zaman sebelumnya. Kenapa ana mengatakan begini, kerana kesimpulan ringkasnya, tiada perbezaan antara Rakyat dengan Pemimpin. Lihat contoh yang ulung, tika zaman Khalifah Umar Abdul Aziz, beliau turun ke segenap daerah, semata mencari kesusahan rakyat untuk mengagihkan hak mereka dari sumber Baitul Mal. Tapi kini ada ke macam tu? Berani ke Kerajaan BN turu ke rakyat sorang-sorang?! Ana yakin mereka tak berani. Buktinya, mereka pergi sana sini ada body guard. Nak pergi jelajah rakyat minta pula ada sambutan dari rakyat. Buat majlis besar-besaran serta segala yang tak dapat diungkapkan yang ianya adalah pembaziran belaka.

Wahai ahli panel yang memutar belitkan kata, saksikanlah di Akhirat kelak. Berapa juta rakyat jelata kalian tipu, kerana nak membela kepalsuan, kalian sanggup belakangkan kenyataan. Sedarlah kalian bukan ana seorang yang kalian bohong. Tetapi berjuta orang!

Selain itu yang membuatkan ana nak tergelak, adalah seorang ahli panel malam tu mengatakan Mengapa orang suka menilai pemimpin yang di atas? Tak menilai diri meraka. Wahai ahli panel yang menyatakan begitu, kamu tak tahukah bahawa Pemimpin itu adalah banyak anaknya. Maka anaknya akan memerhati dan menjadi saksi akan gerak gerinya. Sebab itulah rakyat suka menilai pemimpin itu. Tak kiralah pemimpin Negara ke, pemimpin jabatan ke mahupun sesuatu yang digelar pemimpin.

Insya`allah, ana juga PARA PEJUANG PARTI ISLAM SEMALAYSIA, senantiasa mendoakan agar perjaunagn kita diredhai dan diberkati ALLAH. Dan dengan itu, ana juga meyakini, sekalian rakyat jelata sudah bijak menilai yang mana baik dan sebaliknya. Selain itu, ana nasihatkan diri juga sahabat-sahabat seperjuangan, jangan takut jangan gentar, hadapilah dengan tenang dan sabar. ALLAH bersama kita senantiasa. Teruskan usaha, kalah menang bukan ukuran, nilaikan usaha dengan Ikhlas semata mencari Redha ALLAH. insya`allah kita terima kenikmatan di Akhirat kelak.

Wahai pihak kerajaan sekarang. Hinalah sepuas hatimu, tebarlah fitnah sini sana sesukamu. Kita sama saksikan Janji ALLAH yang telah termaktub dalam Al Quran. Kerana Janji ALLAH itulah yang BENAR dan PASTI AKAN DIKOTAKAN.


SALAM PERJUANGAN BUAT ANSORULLAH SEKALIAN..
JANGAN TAKUT JANGAN GENTAR, HADAPILAH DENGAN SABAR.

SMNS 2008
8 SAFAR 1429H

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Im bored) lets play three word story =)

Three word story is a game in which a story is built by multiple people, who use three words each turn. It is a common favorite of forum gamers, since it is easy to explain and play in a linear, structured fashion. An example game goes as follows:
* A fat man...
* ... walked into a...
* ... car and it...
* ... was very painful...
* ... but he jumped...
* ... back up and...
* ... dug a really...
* ... small cave that...
* ... had two red...
* ... cats coming out...
* ... from some smoke...
* ... though a blue...
* ... streak speeds by...
* ... forcing twenty wayward ...
* ... evidences of fright...

ok =)?
Ill begin:

I opened the door...

Tanpa Nama berkata...

http://eekshop.com
FARGELIN