TAFADDHAL

JIHAD FI SABILILLAH

JIHAD FI SABILILLAH

Rabu, 23 Mac 2011

DNA? Apa tu?

Lama tidak mencatat sesuatu, serasa nak dicurahkan segala yang dirasa. Namun, kesuntukan waktu, membatasi diri untuk terus menghemburkan.

Satu.

Dato` T (apakah maksud T ini adalah Tipu?). Saya sangat meluat dengan cerita-cerita karut dan semakin marut ini. Apa yang nak saya katakan, “Woi pak-pak menteri, sedarlah diri kamu! Ada akal ke otak jer?!”

2.

Dengan peristiwa tsunami yang melanda Jepun, “Apakah rakyat di Malaysia tak mengambil iktibar atas peringatan Maha besar itu?! Jangan diimbau murka Allah.” Doaku, “Ya Allah, selamatkanlah diri ini dan hamba-hambaMu yang menuruti segala perintahMua, Amin Ya rabbal `Alamin.”

Tiga.

Kalau ulama terkemuka Yusuf Qaradhawi telah mengeluarkan fatwa ‘diizinkan’ tembak Ghadaffi, “Saya teringin juga menjadi salah seorang yang menyahut tuntutan itu. Namun alangkah kaki ini tak tertapak di sana. Moga ada yang melaksanakan!.” Terfikir juga, sekiranya fatwa itu ditujukan buat ‘orangoranggilakuasapemfitnahbesarnegara’ di Malaysia, “Saya akan berusaha kedepan untu melaksanakan yang itu! Ya Allah, sampaikanlah.”

4

Kalau DNA itu bukan sejenis cecair, tentu dah lama permintaan ‘orangorangdungulagi bodah’ itu tertunai. Sebab bijaknya si tertuduh. “Sesungguhnya, saya menyarankan kepada DSAI, jangan berikan! Kita saksikan apa yang depa akan buat. Kalau onar baru, saya doakan tuan DSAI akan diberikan ketabahan dan kekuatan menghadapinya.”

Dan Najib Altantuya (DNA) tu apa cerita? Sepi dah pula ya! Senangnya mereka-mereka yang menjadi pemimpin negara dan sekutu-sekutu BN. Dah himpun sebanyak manalah amalan kalian?!

Hang tak belajar agama Islam ka masa skolah dulu? Mana pinya Sheikh-sheikh agama di Jabatan Agama?! Tolonglah jangan jadi boneka sahaja. Tak halal apa yang hang dapat tu! Kalau nak tuduh pun, kemukakan saksi yang siddiq! Ni ntah siapa-siapalah dato Tipu la pula membuat pendedahan baru.

“Ya Allah, selamatkanlah hamba-hambaMu dari fitnah manusia, syaitan dan dajjal. Jadikanlah kami hamba-hambaMu yang mentaati perintah dan meninggalkan laranganMu dalam apa jua keadaan, Allahumma Amin.”

[kiranya ayat saya agak mengejutkan, sesungguhnya saya saya sangat benci dengan segala angkara yang terjadi kini. “Ya Allah, sedarkanlah mereka dengan perngatanMu.]

Tiada ulasan: