TAFADDHAL

JIHAD FI SABILILLAH

JIHAD FI SABILILLAH

Rabu, 8 April 2009

TAHNIAH :: Pakatan Rakyat


PAS memenangi kerusi Parlimen Bukit Gantang dengan majoriti 1,789 undi. Calonnya, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin mendapati 21,860 undi manakala calon BN, Ismail Saffian mendapat 19,071 undi. Calon bebas mendapat 62 undi dan hilang wang deposit. Ini bermakna PAS mengekalkan kerusi tersebut dengan tambahan majoriti, berbanding 1,566 undi pada 2008.


Di DUN Bukit selambau, calon PKR, S Manikumar secara tidak rasmi menang dengan majoriti 2,375 undi. Beliau mendapat 12,607 undi, manakala calon BN, Datuk S Ganesan memperolehi 10,232 undi.



Calon BN Malcolm Mussem Lamoh mendapat sebanyak 3,907 undi telah mengalahkan calon PKR Jawah Gerang yang mendapat undi sebanyak 1,854. Majoriti BN menang dengan 2,053 undi. Peningkatan undi majoriti adalah sebanyak 1247 undi



:: Mana pergi kata-kata yang puak-puak BN taburkan? kononnya Pakatan Rakyat takkan diterima rakyat lagi. Siapa kata?? Sekarang terbukti Pakatan Rakyat adalah pilihan utama rakyat daripada Umno.

:: Sangat kelakarlah.. sedari malam hari mengundi, saat-saat ana ingin sangat mengetahui keputusan yang sebenar ini. Media arus perdana depa (Umno) macam tak sanggup nak menyampaikan yang BN kalah di 2 Bukit. Namun lagi sangat kelakar, asyik-asyik TV saluran Umno tu hebahkan kemenangan Umno yang di Batang Ai. Alahaii, menang 1 tempat, kecoh bagai nak rak. Sangat lucu. Itu setakat Dun, banyak kali pula diulang-ulang.

:: Sebelum tu pula adalah lagu di siaran TV arus perdana yang bukan main rancaknya. Tapi kesudahannya, setelah diumumkan kemenangan milik Pakatan Rakyat, terus hilang membisu.

:: Sehingga pagi tadi TV arus Umno itu, bagai kelu tak terkata. Maklumlah tak dapat nak 'hebahkan hadiah kepada PM baru 2 Bukit itu'

:: Kesimpulan dari semua itu, ana doakan moga kalian semua yang Umno dan puak-puak BN yang tak dapat terima hakikat kemenangan Pakatan Rakyat ini, kembalilah ke pangkal jalan sebab ana kata macam ni, sedarlah RAKYAT TAK MENERIMA RESTU KAMU.


:: Selamat bermuhasabah kepada Sahabat-sahabat Pakatan Rakyat. Gunakan terus kekutan yang telah Allah kurniakan iaitu DOA. Jangan bongkak, ego apalagi sombong macam apa yang telah kita saksikan oleh puak-puak BN Umno itu.

:: Selamat Berjuang Sahabat-sahabat, Jangan Takut Jangan Gentar, Hadapinya dengan Sabar.

:: TAKBIR!!! Allahu Akbar.


Tiada ulasan: